Smogowa rowerowa zima na 184/216

Rezerwat Olszynka Grochowska
Kto jeździ na rowerze, gdy stan powietrza jest fatalnej jakości z powodu smogu? Chyba prawie nikt, ale mnie coś  skusiło i zafundowałem sobie 20 km przejażdżkę na trasie: rezerwat Olszynka Grochowska - Szeroka - Zabraniecka - Kijowska - Wał Miedzeszyński - Aleja Stanów Zjednoczonych - Ostrobramska. Nic specjalnego, bez napinania się, ale przejechałem i smogu żadnego nie poczułem. Jednak  wyposażyłem się w kominiarkę, która robiła za filtr ... pseudo filtr.

Podobno jechałem, oddychając powietrzem, w którym poziom PM10 utrzymywał się na poziomie ok. 184 %, natomiast PM2.5 na poziomie ok 216 % dopuszczalnej normy. 

Faktem jest, że rowerzystów jadących rekreacyjnie nie spotkałem ... ani jednego! Pustka totalna na ścieżkach rowerowych. Za to na drogach istne szaleństwo. W samochodach zwykle cztery miejsca wolne, a to zajęte  ... to przy kierownicy.

Ulica Zabraniecka
Temperatura powietrza utrzymywała się na poziomie -1 stopnia C, ale było bezwietrznie, więc mrozu nie odczuwało się wcale. 

Natomiast ścieżki rowerowe ośnieżone i oblodzone praktycznie wszędzie, więc ćwiczyłem równowagę na lodzie ... z różnym skutkiem. Wyjątek stanowiła ścieżka rowerowa, biegnąca wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego oraz estakady rowerowe mostu Łazienkowskiego. Tam było czysto i w miarę sucho.



Ulica Kijowska ... ścieżka rowerowa ... bum

Zima. Grudzień 2018. Ulica Kijowska - ścieżka rowerowa oblodzona ... bum



Zima. Grudzień 2018. Kolejowe Szmulki

Ścieżka rowerowa Wał Miedzeszyński




Ścieżka rowerowa na Ostrobramskiej oblodzona. Praktycznie nie dało się jechać

/ zdjęcia z 18 grudnia 2018 roku /

Komentarze

  1. Zima w mieście na rowerze tylko dla rowerowych orłów

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz