Podwieszone kładki dla rowerów na moście Łazienkowskim

Po obu stronach mostu Łazienkowskiego znajdują się dwie kładki, które konstrukcyjnie są częścią mostu. Kładka północna przeznaczona jest dla pieszych i rowerzystów, a kładka południowa to kładka tylko dla rowerów. Prosty odcinek każdej z kładek ma długość około 400 metrów.


Wjazd na kładki na lewobrzeżnej części Warszawy jest możliwy z dróg rowerowych zlokalizowanych na Cyplu Czerniakowskim. Na praskim brzegu kładka połączona jest z drogą rowerową biegnącą wzdłuż wału Miedzeszyńskiego oraz drogami rowerowymi biegnącymi równolegle do Alei Stanów Zjednoczonych. Dojazd do dróg rowerowych na Alei Stanów Zjednoczonych zapewnia dodatkowa kładka, która wybudowana została nad Wałem Na Miedzeszyńskim, po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej. Pod mostem została również wybudowana rampa rowerowa, która umożliwia dojazd do ścieżki pieszo-rowerowej, biegnącej wzdłuż praskiego brzegu Wisły.

Budowa kładek była prowadzona wraz z budową mostu Łazienkowskiego. Roboty zostały zakończone w lipcu 2017 roku. Kładki pieszo-rowerowe mostu Łazienkowskiego wraz z pełną infrastrukturą dojazdową do kładek zostały oddane do użytku na początku sierpnia 2017 roku. 

Kładki od samego początku cieszą się wielką popularnością wśród rowerzystów. Szczególnie w okresie letnim i przy dobrej pogodzie tworzą się na kładce pociągi rowerzystów. Niech was nie zmylą zamieszczone tutaj zdjęcia, które zrobiłem w listopadzie. Nie widać na tych zdjęciach wielu rowerzystów, ale za to kładki widać w ich pełnej krasie. Zapewne kładki nie są przykładem mistrzostwa w architekturze, ale co do ich funkcjonalności nie można mieć większych zastrzeżeń. Co poniektórym rowerzystom nie za bardzo podobają się podjazdy (max 7%), ale nikt przecież nie powiedzieł, że będzie lekko :)

| zdjęcia z 10 listopad 2017 |

Komentarze